lauantai 2. huhtikuuta 2011

30 päivää kirjoja; Viime vuoden paras kirja sekä Kirja jonka olen lukenut vähintään kolmesti

01, Viime vuoden paras kirja
Viime vuonna en pitänyt vielä kirjablogia enkä muutenkaan kirjannut aktiivisesti lukemiani kirjoja ylös. En oikeastaan edes muista, mitä kaikkea luin viime vuonna. En ilmeisesti ainakaan mitään sellaista, joka olisi jäänyt mieleen, joten jätän vastaamatta tähän tämän tarkemmin.

02, Kirja jonka olen lukenut ainakin kolmesti
Minä olen niitä ihmisiä, joka lukee rakastamansa kirjat uudelleen ja uudelleen kyllästymättä niihin. Siksi tämäkin lista on pitkä. Viisikot luin lapsena ja nuorena ainakin kolmesti läpi, aikuisiälläkin ne pitäisi taas jossain vaiheessa selata. Myös Tiina-sarjan olen kolunnut läpi ainakin kolmesti. Aikuisiällä olen koukuttunut Pottereihin ja vitos- ja seiskakirjaa lukuunottamatta olen lukenut jokaisen kirjan vähintään kolmesti, kirjat 1-4 vähintään viidesti. (Minäkö fani?) Yksittäisistä kirjoista voisin mainita Agatha Christien Kymmenen pientä neekeripoikaa, jota pidän edelleen dekkareiden klassikkona, Väinö Linnan Tuntematon sotilas, johon tartuin lukiossa ensimmäistä kertaa vastahakoisesti, mutta jonka olen sen jälkeen lukenut mielelläni uudelleen sekä Linda Scotsonin Poikani Doran, joka oli ensimmäinen elämäkerrallinen kirja, johon olen koskaan tarttunut. Jokainen näistä kirjoista on sellainen, että voisin milloin tahansa nämä jälleen koluta ja takuulla tulevaisuudessa yritän niitä myös lapsilleni tarjota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti